De ce trebuie sa nu fugi de contabil ?

 Buna ! 

Timp de 10 ani am lucrat intr-o firma de contabilitate, iar urmatorii 10 ani i-am lucrat intr-o companie cu departament de contabilitate & controlling & raportare. Si asa am ajuns sa fiu si de o parte si de alta a baricadei - langa contabilii care produc cifrele, sau langa cei care citesc cifrele din contabiliatate.

Cele doua tabere nu sunt mereu in armonie, si daca stai sa-i asculti, toti au dreptate pana la un punct.

Contabilii:

- nu primesc toate actele la timp

- nu mi se explica exact despre ce este vorba in spatele acestei facturi

- nu respecta ceea ce ii spun ( de ex. sa plateasca la timp taxele, sa incheie contracte pentru toate serviciile cumparate, sa nu faca plati in nume personal cu cardul firmei, etc.)

Antreprenorii:

- nu inteleg nimic din ce-mi zice contabilul

- nu-mi da la timp op-urile pentru taxele de platit

- nu-mi raspunde la mesajele mele

Si de fiecare parte, ar fi inca multe reprosuri.

Din punctul meu de vedere, sunt lucruri care ar putea fi imbunatatite, si lucruri care trebuie sa fie asumate.

Contabilii :

Cel mai important: de invatat sa vorbeasca si pe limba clientilor. Nu trebuie sa invete clientul ce inseamna contul 473 :). La inceputul relatiei contractuale, ambele parti stau la masa si discuta. Contabilul intelege care este activitatea clientului in detaliu, care sunt planurile de viitor, si sa gaseasca un limbaj comun. Sa inteleaga "disciplina financiara" a clientului. Si daca nu are aceasta disciplina, poate ar fi bine sa acordati 1/2 zi, sa mergeti la biroul clientului, si sa vorbiti cu toti angajatii. Sa existe o discutie deschisa despre regulile financiare, despre ce poti si ce nu poti sa faci, si care sunt riscurile pentru companie daca aceste reguli nu sunt respectate. Da, contabilul pe langa legislatie, trebuie sa invete cum sa comunice cu clientul.

Antreprenorii:

In momentul in care angajezi un contabil, vrei sa nu ai probleme cu legea, sa ai toate taxele platite la timp, si in cazul in care vine un control, sa nu platesti amenzi. Dar sunt convinsa ca vrei mai mult, dar trebuie sa inveti ce sa ceri de la un contabil. Si aici depinde de la firma la firma. 

- Daca faci un soft, stabiliti care cheltuieli intra in valoarea softului (care coleg de la dept IT, care sunt furnizorii care lucreaza pt soft, etc). 

- Daca vinzi mai multe produse produse de tine, stabiliti clar care sunt cheltuielile aferente fiecarui produs, ca sa poti calcula la final de trimestru/an profitabilitatea per produs. 

Daca nu stiti nimic despre finante si contabilitate, cereti cateva ore de consultanta, si totul va deveni mult mai clar.



Comentarii

Postări populare