Infiintare PFA - Episodul 3 - Deschidere cont bancar

Deschidere cont bancar

Cand iti faci un PFA nu este obligatoriu să ai un cont bancar separat.

Dar eu recomand să vă faceți unul, pentru următoarele motive:

- începeți să vă setați psihicul că banii companiei sunt diferiți de banii personali

- este mult mai ușor să vedeți ce bani ați încasat și cheltuit pentru companie

- evidenta contabilă va fi mai ușor de ținut

- vă organizați să vă lăsați în cont ce taxe trebuie să plătiți și vă transferați în contul personal diferența.

Pentru cine nu știe, una din diferențele dintre PFA și SRL este că la PFA poți să folosești în scop personal, banii încasați de companie, fără nicio explicație. La SRL poți lua bani din firmă doar ca salariu sau ca dividende (după plata taxelor aferente).

Am luat actele firmei + copii (aveam de când am cumpărat RUC) + CI și m-am dus la ING.

Am ales această bancă pentru că este cea mai aproape de mine, și am înțeles că se lucrează ușor cu ea.

Pe lângă actele primite de la ONRC, mi-au mai cerut și contractul de comodat.

A durat 30 min să-mi deschid contul, cu tot cu drumul până acasă și înapoi pentru a lua contractul de comodat.

Și pentru că sucursalele ING nu au casierie, la fiecare cont este atașat și un card.

Costul de deschidere de cont este 45 lei + 5 lei taxa lunară.

Nu se percepe comision dacă transfer bani către alta banca, iar dacă retrag bani de la bancomat se percepe un comision de 0,35% ( la 1000 lei se plătesc 3,5 lei).

Cat eram în agenție mi-am descărcat și aplicația lor, m-au ajutat să o setez... și asta e tot.

Comentarii

Postări populare