Infiintare PFA - Episodul 1 - Dosar ONRC

Azi mi-am ridicat actele de la ONRC Bucuresti pentru PFA-ul meu.

Sa va povestesc cum a fost, poate va ajuta.

1. Am intrat online pe www.portal.onrc.ro, mi-am făcut cont și am accesat "Verificare disponibilitate denumire firmă și rezervare online denumire firmă". Se poate face rezervarea online după ora 18, sau înainte dar trebuie să ai semnătură electronică. Mi-am căutat numele și mi-a rezultat nimeni cu numele meu mai are PFA, așa că mi-am rezervat numele.

2. Mi-am făcut contract de comodat - am semnat cu părinții, nu la notar.

3. Am cautat pe www.caen.ro codurile CAEN - la PFA ai voie să ai maxim 5 coduri - 1 principal și 4 secundare.

4. M-am dus la ONRC Bucuresti - la Piata Muncii - și am mers la Informații unde am cerut documentele pentru inregistrare PFA. Le-am completat, am anexat și copie CI, contractul de comodat în original și copie după Diploma de Licență din care reiese că sunt economist. Am ales ca și cod principal un cod CAEN de consultanta. Am bifat că serviciile vor fi prestate la terți, deci nu am nevoie de autorizații speciale pentru sediul PFA-ului. M-am dus iar cu documentele la Informații - doamna mi-a mai modificat niște chestii, a mai bifat niște căsuțe. Am scris iar niște formulare. După care am realizat că am nevoie de dosar cu șină.

Am găsit un domn drăguț care mi-a dat unul. M-am dus să depun dosarul la ghiseul de PFA. Nu mi l-a primit pentru că:

- nu am numerotat cum trebuie paginile - trebuie în ordine descrescătoare.

- rezervarea de nume nu era bună - numele meu de familie conține diacritice, și rezervarea era fără.

M-am dus la ghișeul de rezervări - mi-am făcut o rezervare corectă - conform CI

M-am dus la Informații, am cerut iar documentele, le-am completat idin nou, și acum le-am numerotat corect.

Am depus dosarul - am primit un bilete cu un număr. Trebuie să urmăresc pe site-ul de mai sus (www.portal.onrc.ro) statusul dosarului.

Totul a durat cam 1 - 1.30 ore

5. M-am uitat pe site peste 2 zile, dosarul a fost respins pentru că :

- în contractul de comodat este trecută la sediu "camera 2" - în documentele de înregistrare nu am trecut camera.

- în contractul de comodat am trecut cu pixul data rezervării numelui, dar nu trebuie trecut nimic de mana sau șters

- unul din codurile CAEN secundare necesita o autorizare speciala, așa că l-am scos.

6. Am fost la registru, am cerut iar documentele la Informații, am completat o anexă, o altă doamna mi-a verificat ce am scris. A zis că este ok și am depus dosarul. Mi-a zis să verific pe site starea dosarului.

7. Ieri am verificat, scria că dosarul este admis, și că eliberarea se va face azi.

8. Azi am fost - cand mi-a venit rândul la coada mi-au spus că încă nu este gata. Dacă vreau să aștept - e posibil să mai dureze între 30 min și 2 ore. Am zis că aștept. După vreo 40 min m-au chemat și am primit actele.

 

Ca și concluzie pentru un PFA cu consultanță:

- nu costă nimic

- dacă ai semnătură electronică, se poate face și online (dar nu știu cum)

- să aveți dosar de carton cu șină

- numerotarea paginilor pentru OPIS se face în ordine descrescătoare

- să mergeți să ridicați actele la o zi de la data de pe site - că să fiți siguri că sunt gata

- angajații ONRC sunt foarte drăguți și te ajuta cu toate informațiile necesare

Comentarii

Postări populare